Hoog - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van jeroen en marlies - WaarBenJij.nu Hoog - Reisverslag uit Estes Park, Verenigde Staten van jeroen en marlies - WaarBenJij.nu

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marlies

11 Juni 2014 | Verenigde Staten, Estes Park

Gisteravond nog bezoek van een indringer. Het bleef bij stiekem de deur uitproberen. We hadden de deur goed op slot, dus geen probleem.
Vanmorgen weer het hotel ontbijtje. Mag geen naam hebben. Daarna op pad. Eerst een stukje snelweg I70 tot Georgetown. Direct bij het station beland. Daar hoorden we dat op 10.45 er een trein over de hoge trestle bridge zou rijden. Wij eerst nog even Georgetown in. Slaperig stadje, wel leuke huizen en een originele gevangenis uit de Wild West tijd. Terug naar het station. Bleek de trein veel te vroeg aangekomen. Nu 15 minuten wachten op vertrek. De trein vertrok op tijd, maar stopte al na een halve minuut.Een "flame out". Niets hielp en de passagiers maar geduldig wachten. Net op het moment dat wij wilden vertrekken kreeg men het ding weer aan de praat.Dus toch nog wat mooie foto's. Daarna op naar het Noorden. Door de bergen naar Granby. Het ging weer flink de hoogte in en Marlies had er weer aardig last van. In Granby gepicknickt in het stadspark. Daar spraken we een dame die de tip gaf om naar Grand Lakes te gaan om een wandeling over de boardwalk te maken. We waren beide in de veronderstelling dat dit een steiger langs het water zou zijn. Nou niet dus. Gewoon een houten stoep. Zag er wel leuk uit. Verder behoorlijk toeristisch. Daarna het figuurlijk en letterlijke hoogtepunt van de dag. De Trail Ridge Road over de Rockies.Maar liefst 12183 feet, dat is 3713 meter hoog. We waren door een ranger gewaarschuwd voor regen, sneeuw, gladde wegen en harde wind. We hadden mazzel, alleen maar harde wind. De deur van de auto vloog bijna uit mijn handen. Ging nog net goed. Maar snel aan de afdeling begonnen. Wat Elken en Mooses gezien. Geen beren. Misschien morgen. Wie weet.
Tegenover het hotel zit een Mexicaans restaurant en daar hebben we heerlijk gegeten. Ze kwamen zelfs nog wat extra hete pepers brengen heerlijk.