Gaar - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van jeroen en marlies - WaarBenJij.nu Gaar - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van jeroen en marlies - WaarBenJij.nu

Gaar

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg jeroen en marlies

06 Juni 2014 | Verenigde Staten, Grand Junction

Gisteravond een sunset jetboattour gedaan op de Colorado. Of beter, over de Colorado. Dat ding ging hard. Maar bij de highlights ging de moter uit en dreven we rustig over de rivier. Prachtige ervaring tussen die massieve rode rotswanden. Daarna een “Dutch oven” dinner. Lekker heel lang gegaard rundvlees. Een beetje zoals bij de toko, maar dan wel een andere smaak.
Vanmorgen vroeg op, om naar de Arches te gaan. Eerst een wandeling naar de Dubbel Arch. Dat ging nog. Was mooi en rustigi. Daarna naar de North and South Window. Amerikanen waren daar in de minderheid. Het was er vol met busladingen Jappen en andere spleetogen. Het was ook het startpunt van onze trail dus het was even doorbijten. Met een stel uit Washington nog foto’s gemaakt.
De trail was mooi en rustig. Alleen het laatste stukje naar de auto was weer vol. Inmiddels was de temperatuur ook flink opgelopen. Na al de mooie dingen die we al gezien hadden waren we eigenlijk al een beetje overvoerd en we hebben dan ook het park verlaten. Via een scenic drive langs de Colorado gereden. Prachtig en rustig. Nog wat rafters gezien, maar door het hoge waterpeil niet echt spectaculair. Wederom lastig een picknickplek te vinden, maar toch iets gevonden in de schaduw.
Om drie uur al bij het hotel. Ingecheckt en bijgekomen van de hitte en de reisindrukken. Kortom, lekker een dutje gedaan. Bij het hotel is een gezellige bar met local beer. We hebben er ook nog heerlijk gegeten. Nu nog een beetje lummelen en dan naar bed.
Internet is hier sloom, dus foto’s plaatsen is wat moeilijk.

• 06 Juni 2014 - 20:31

Marijke:

Volg jullie ook. Leuk om alles te zien.
    groetjes, Marijke

• 07 Juni 2014 - 01:44

Jack En Liesbeth De Moor-Pannekeet:

Ja, dat heb ik ook altijd willen doen: een loodrechte berg beklimmen!